torsdag 9 april 2009

Hemlis paket nr 2!


Tack kära Hemlis :))) för ett nytt superpaket som gjorde mej jätteglad! Det kom i måndags, tror jag, men har inte orkat/hunnit redigera bild/lägga ut etc förrän idag. Mår just nu extremt dåligt i mina 7 olika värk- o smärtdiagnoser, känner mej dessutom både slapp o orkeslös, och det är svårt att hinna/orka allt jag borde göra.
Men glad blev jag iallafall :) Titta själv på bilden: en bok om spinning från 70-talet (jag bara älskar 70-talsböcker; tänk att vi såg ut sådär, dvs vi som var lite 'dana'...), ofärgat topsband (för er som inte kan nå't om spånad kan jag berätta att det är kardad ull som ligger på 'rulle' i ett långt band, det är den lättaste ullen att spinna från), både Kool Aid- o Ullcentrum-färg (har iallafall orkat pröva en Ullcentrumfärg från förra Hemlispaketet-blev en jätteläcker royalblå färg), ullockar (man kan spinna in dom i garn eller använda som extra krydda i tovade arbeten), Brittany strumpstickor, dom skönaste stickorna som finns, Harmony Wood i all ära, men Brittany är skönare att arbeta med. Apropå trästickor så köpte jag några set ekologiska strumpstickor fr M&K; dom var hemskt sträva tycker jag. Gned över dom med lite bivax-då blev det först ännu strävare, men när jag stickat ett par varv var dom betydligt bättre än innan! (OBS! tips...). Sist men inte minst ett tunt alpackagarn i en varmt dov röd färg, som ska bli sockar. Hemlisen skickade också med en beskrivning på sockar med falska flätor, så så'na ska det bli nå'n gång, när Gud vill och byxorna håller.
Tack igen, Hemlisen! Har fortfarande inte listat ut vem du är, om du nu inte är min kära Mia på Galen i garn! Men Ulrika parar väl inte ihop samma par 2 ggr? Vem vet...iallafall är Mia min enda tänkbara kandidat. Iallafall så är Hemlisen bosatt på Öland eller i Kalmar...träffar du på henne så hälsa från mej!
Ska 'försöka' få iväg mitt Hemlispaket också. Efter påsk får det bli.

Inga kommentarer: