lördag 11 april 2009

Gotlandsull


Har lyckats få till ett hyfsat tunt garn på slända, av grå Gotlandsull-outsägligt mjukt och skönt garn! Och vackert, Tyckte nog att härvan blev lite mager, och upptäckte då att jag hade halva topsrullen kvar, ospunnen...men nu är jag på sluttampen med Kungsfiskaren från Spinspirations månadsklubb, så den får gå före. Har spunnit den på min nya Spindolyn, och efter att ha spunnit 20 gram kom jag på hur man EGENTLIGEN ska göra :) Tror jag...Bra blir det iallafall! Och en fördel är som sagt att jag kan sitta i sängen och spinna.
För övrigt: VILKET VÄDER!! Jag ska nu återgå till min position: sittandes på trappan spinnandes :)

1 kommentar:

carina dencker sa...

Hej du ute i bloggetern. Visst är Spindolyn bra o man behöver inte fäkta så mkt med armarna heller med den. Kul att du hittat mig som är så ny!! Vi träffas där ute