torsdag 7 januari 2010

Sländor på G samt hundgarn



Fyra av mina fem sländor är igång med olika projekt! Från vänster: julklappssländan från Mia och min Kundert med garn till västen jag stickar på. I kruset står en liten Greensleeves, den enda utan ull. Spindolyn har mitt 'julgarn' på sej; kardade ihop röd merino med silke, tencel och rejält med röd Firestar, men det blev inget julgarn. Fin iallafall! Längst till höger ligger den lilla från Butterfly Designs, med trissa i halvädelsten. Sååå vacker! Ullen är Corriedale: 'Mia' (!) från Wollinchen. Påminner färgmässigt om den engelska konfekten Tit Bits!
Och så har jag spunnit hundgarn från de senaste 5 årens borstningar. Kardade entusiastiskt in hår från Sigges klippning, men det blev inte sådär jättelyckat, så det har jag slutat med. Resultatet blev iallafall garn! Även detta används till västen i vardande. Härvan längst ner på bild är spunnen tunnare, och med lite, lite rött från julgarnet inkardat. Detta ska jag spara till ett annat projekt, och har spunnit mer likadant, så jag har nu totalt 134 gram färdigspunnet.

5 kommentarer:

Barbro Heikinmatti sa...

Vilken trevlig samling sländor! Och jag har också Mia från Wollinchen, Mia2! Härlig corriedale, väldigt lätt att spinna.

Marie sa...

Hihi, verkar som om vi gillar samma färger :)

Barbro Heikinmatti sa...

Jo, med blått som röd tråd

Marie sa...

Det där fick jag läsa flera ggr innan jag fattade vad det stod...men så är det FÖR tidigt på morgonen också!

Iwona Eriksson sa...

Jag skickar dig en utmärkelse som finns att hämta på min sida förr att jag tycker jätte mycket om dina garner :)