söndag 25 januari 2009

Virkad sjalkofta


Här är mitt diskbråck-projekt=skulle egentligen ha gjort ett par beställningsjobb åt andra, men eftersom det är sååå synd om mej, nu med diskbråcket o mina övriga 5 värkdiagnoser, så kände jag att jag MÅSTE få göra nå't åt mej själv. Det var faktiskt på tiden, nu efter jul o allt. Jag tog garn jag egentligen skulle ha sålt, i färgerna rosa och lila, jag som Aldrig burit rosa!! Kanske känner jag en längtan efter romantik o kärlek...Har länge tänkt sticka sjalkoftan hos Gunga Din: http://www.faktadirekt.com/testwebbplats6/webbshopram.htm och NU var det äntligen dags. Men det blev inget sticka av eftersom jag plötsligt kom på att virkning går fortare :) Så det blev en virkad sjalkofta, efter ungefär samma koncept, men omgjord till min egen, och med en liten volang runt kanterna. Resultatet blev såhär, och jag är väldigt nöjd med både looken och värmen den ger. Tyvärr är min skyltdocke-torso en bröstlös stackare med breda axlar, så han ser väl lite rolig ut...?

Inga kommentarer: